sobota, 19 listopada 2016

domowy chleb



Pieczenie chleba. Moja nowa miłość. Spróbowałam i przepadłam.
Bo tak niewiele do szczęścia potrzeba!
Moja dobra dusza Monia podzieliła się ze mną sprawdzonym przepisem, idealnym dla początkujących piekarzy.
Oto przepis na chleb pieczony w garnku żeliwnym:
500 g mąki (ja użyłam Lubellla 3 ziarna), 
łyżeczka soli (lub dwie), 
2 g drożdży świeżych, 
400 ml wody letniej plus łyżka oleju. 
Dokładnie mieszamy, zostawiamy ciasto przykryte ściereczką w ciepłym miejscu na 12 godzin. Rano rozkładamy ściereczkę, obsypujemy obficie mąką i wykładamy na to ciasto. I teraz najlepsze, składamy chleb - tu film jak to robić.
Zostawiamy ciasto na 40 minut pod ściereczką. Nagrzewamy garnek żeliwny w 220 stopniach i do nagrzanego garnka przekładamy ciasto - pieczemy 20 minut z pokrywka i kolejne 20 minut bez. Gotowe!
Z każdym kolejnym razem wychodzi coraz lepszy :)

Uwaga: domowy chleb strasznie uzależnia, nie będziecie mogli przestać go piec, ponieważ.. kupny przestanie Wam smakować :)

Macie swoje ulubione przepisy na chleb? podzielicie się ze mną?

Ps. taki żeliwny garnek to super sprawa do pieczenia chleba. Ja jestem nim zachwycona! Szczerze polecam, wpiszcie go koniecznie na swoją listę życzeń.
Pps. szykuję dla Was małą niespodziankę, jeśli chcecie sprawić sobie prezent na Mikołajki, zaglądajcie :)




3 komentarze:

  1. Też zdarzyło mi się kilka razy upiec chleb, był wyjątkowy i starzał się inaczej niż sklepowy, zdecydowanie inaczej w pozytywnym słowa tego znaczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Chleb wygląda pięknie, ślinka cieknie!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dobrze, że przypomniałaś mi o tym przepisie Natalio! Piekłam go lata temu, w Stanach... wtedy to był gorrący przepis, przepadłam i ja:):)
    Macham ciepło:):)

    OdpowiedzUsuń